A
 sötétség és világosság szemléletes ellentéte minden kultúrában és 
vallásban megvan. A világosság az élet, a jó, a tökéletesség, a 
boldogság és a halhatatlanság szimbóluma; a sötétség viszont a hideget, a
 negatívumokat, a rosszat, a félelmet és a halált idézi.
Pál
 apostol emlékezteti a római híveket, hogy a keresztényeknek nem lehet 
többé közük a múlt „sötét” tetteihez, melyek tele vannak 
tisztátalansággal, igazságtalansággal, elvetemültséggel, kapzsisággal, 
rosszindulattal, irigységgel, vetélkedéssel, csalással, gonoszsággal…[1]
„Vessük le a sötétség tetteit…”
Melyek a „sötétség tettei”? Pál szerint a részegeskedés, a tisztátalanság, a viszálykodás, az irigység[2];
 de az Istenről való megfeledkezés, a hűtlenség, a lopás, a gyilkosság, a
 gőg, a harag és a másik lebecsülése is. Továbbá a materializmus, a 
konzumizmus, a hedonizmus és az önhittség.
A
 sötétség tette lehet a könnyelműség is, ahogyan olykor végignézünk egy 
tv-műsort, vagy az interneten szörfözünk, egyes újságokat vagy filmeket 
nézünk, vagy bizonyos ruháinkat mutogatjuk.
Amikor
 megkeresztelkedtünk, keresztszüleink szavai által kimondtuk, hogy 
Krisztussal meg akarunk halni a bűnnek. Ezért háromszor is 
kinyilvánítottuk, hogy ellene akarunk mondani a sátánnak és 
cselvetéseinek. Ma nem szokás a Sátánról beszélni, szívesen elfelejtik, 
és azt mondják, hogy nincs is. Pedig létezik, és folytonosan háborúkat, 
öldökléseket, mindenféle erőszakot szít.
„Vessük
 le”: ez a felszólítás határozott cselekedetre hív, ami nem megy 
könnyen. Következetességet, elszántságot, bátorságot kíván, ami 
nélkülözhetetlen, ha a világosság országában akarunk élni. Az életige 
ugyanis így folytatódik:
„… s öltsük magunkra a világosság fegyvereit!”
Nem
 elegendő ugyanis visszautasítani, „levetni” a rosszat, hanem „magunkra 
kell ölteni a világosság fegyvereit”. Más szóval, ahogy később Pál 
megmagyarázza, „az Úr Jézus Krisztust kell magunkra ölteni”, és hagyni, 
hogy Ő éljen bennünk.[3] Péter apostol is arra hív, hogy Jézus érzületével „fegyverezzük fel” magunkat.[4]
Erőteljes
 kifejezések ezek, mert tudjuk, hogy nem könnyű engedni, hogy Krisztus 
éljen bennünk. Akkor ugyanis az Ő érzéseit, gondolkodásmódját, 
cselekedeteit kell tükröznünk, úgy kell szeretnünk, ahogyan Jézus. A 
szeretet viszont igényes, állandó harcot kíván önzésünk ellen.
Nincs
 viszont más módja annak, hogy eljussunk a világosságra. Egyértelműen 
erre utal János első levele is: „Aki szereti testvérét, az világosságban
 él, és abban nincs megbotránkozni való. Aki viszont gyűlöli testvérét, 
az a sötétségben él és sötétben jár. Nem tudja, hova megy, mert a 
sötétség megvakította szemét.”[5]
„Vessük le a sötétség tetteit, s öltsük magunkra a világosság fegyvereit!” 
Ez
 az életige megtérésre szólít bennünket, arra, hogy a sötétség 
birodalmából folyton átlépjünk a világosság országába. Újra és újra 
mondjunk tehát nemet a Sátánnak és minden ámításának, és ismételjük 
igenünket Istennek, ahogyan keresztelésünk napján tettük!
Nem
 kell nagy dolgokat művelnünk. Elegendő, ha az igazi szeretet ihleti és 
élteti mindazt, amit már eleve teszünk. Így hozzájárulunk ahhoz, hogy a 
világosság, a pozitívumok, a boldogságok kultúrája terjedjen 
környezetünkben. A mennyországot fogjuk építeni már itt a földön, hogy 
majd örökre részünk legyen benne az Égben.
Igen,
 mert a mennyország létezik, Jézus megígérte nekünk. Olyan, mint egy 
ház, amit idelent építünk föl, hogy majd odaát lakjunk benne. Ott majd 
teljes öröm, harmónia, szépség, tánc, vég nélküli boldogság lesz 
osztályrészünk, mert a mennyország szeretet.
Erről
 tanúskodik a perui Mary tapasztalata is. Három kisgyermek édesanyja ő, 
aki az életigét megismerve találkozott Istennel. Megtalálta a fényt, 
mely teljesen magával ragadta őt, és radikális fordulatot hozott 
életében.
Nem
 sokkal később súlyos betegséget állapítottak meg nála. A kórházban 
megtudta, hogy alig több mint egy hónapja van hátra. A Jézus iránti új 
bizalom, amely kevéssel azelőtt született meg benne, erőt adott neki, 
hogy imádkozzék. Öt életévet kért még Tőle, hogy megerősödhessen 
megtérésében, és hogy meg tudja változtatni környezetét.
Az
 orvosok számára megmagyarázhatatlan módon Mary egészségi állapota 
javulni kezdett, ezért kiengedték a kórházból. Hazatérve élettársával 
együtt felkészült a szentségi házasságra, és kérte gyermekei számára a 
keresztséget.
Öt év elteltével betegsége hirtelen kiújult, és röpke két hét alatt bevégezte földi életét.
Halála
 előtt gyermekeivel kapcsolatban a legapróbb részletekig sikerült 
mindent elrendeznie, és férjének is reményt tudott adni. „Most az 
Atyához megyek, aki vár rám. Minden csodálatos volt. Életem legszebb öt 
évével ajándékozott meg Ő, miután megismertem Igéje által, amely Életet 
ad!”
Chiara Lubich
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése